Introduction of Sailors: Team Hungary.
The selection for the 2024 Optimist European Championship finished in mid April, the team members had to fight for their places in a series of five regattas taking place in Spain, Lake Garda, Portoroz and Lake Balaton.
The members of Team Hungary are:
Tamara Davoti HUN 1622; Abigel Nemeth HUN 1662; Nadin Verebely HUN 1653; Andras Marton HUN 1654; Hunor Szegedi HUN 1661; Csanad Torok HUN 1634 e Matyas Vago HUN 1655.The team consists of dedicated sailors with high variety of international sailing experience, including Optimist World and European Championships and coming from the landlocked Hungary with Europe’s biggest lake the sailors of Team Hungary are regular participants of the most known international regattas and sailing clinics as part of their annual training schedule.
Team Hungary is coached by Zsofia Weinber and assisted by Lilla Takacsy in the team leaderposition, experienced coaches with multiple national team events under their belts.
In the past months the sailors participated in national team training sessions in Hungary and they finish their preparation mid June with a clinic in Marina di Carrara. The team is looking forward to the challenge and can’t wait to taste the atmosphere of the event hosted by Club Nautico Marina di Carrara.
La selezione per il Campionato Europeo Optimist 2024 si è conclusa a metà aprile e i membri del team hanno dovuto lottare per il loro posto in una serie di cinque regate che si sono svolte in Spagna, sul Lago di Garda, a Portorose e sul Lago Balaton.
I membri del Team Ungheria sono:
Tamara Davoti HUN 1622, Abigel Nemeth HUN 1662, Nadin Verebely HUN 1653, Andras Marton HUN 1654, Hunor Szegedi HUN 1661, Csanad Torok HUN 1634 e Matyas Vago HUN 1655.
La squadra è composta da velisti impegnati e con una grande varietà di esperienze veliche internazionali, tra cui i Campionati Mondiali ed Europei Optimist. Provenendo dall’Ungheria, che non ha sbocchi sul mare e che ha il lago più grande d’Europa, i velisti del Team Hungary partecipano regolarmente alle regate internazionali più famose e alle cliniche di vela come parte del loro programma di allenamento annuale.
Il Team Hungary è allenato da Zsofia Weinber e coadiuvato da Lilla Takacsy nel ruolo di team leader, allenatori di grande esperienza che hanno all’attivo diversi eventi a livello nazionale.
Nei mesi scorsi i velisti hanno partecipato a sessioni di allenamento della squadra nazionale in Ungheria e concluderanno la loro preparazione a metà giugno con un clinic a Marina di Carrara. Il team è impaziente di affrontare la sfida e non vede l’ora di assaporare l’atmosfera dell’evento ospitato dal Club Nautico Marina di Carrara.